Rozwój polskich sklepów internetowych

W Polsce pierwszy sklep internetowy powstał pod koniec lat dziewięć dziesiątych, a dokładnie w 1997 roku. Jak twierdzi gazeta Time, był to market firmy ToTu z siedzibą w Poznaniu. W ten sposób polski Internet wkroczył w zupełnie nowy rozdział. Od tego czasu sieć służy nie tylko do zdobywania informacji czy zabawy, ale również do robienia zakupów. Początkowo rozwijały się tylko hipermarkety, później dołączyły do nich butiki z ubraniami. Aktualnie możemy zamówić drogą online praktycznie każdy produkt. Od ekskluzywnych słodyczy, domowych dekoracji aż po zwykłe przedmioty codziennego użytku. Prawdziwe oblężenie przeżywają sklepy z konfekcją damską. Polki uwielbiają również kupować biżuterię i dodatki. Oczywiście bez wychodzenia z domu! Studenci coraz rzadziej odwiedzają tradycyjne księgarnie. O wiele wygodniej poświęcić kilka minut na zakup ebooka, niż pół dnia szukać potrzebnej książki. Wciąż mamy pewne opory przed zamawianiem produktów spożywczych przez Internet. Duże markety starają się przekonać Polaków do nowej, bardzo wygodnej metody robienia zakupów. W ramach promocji wiele sklepów oferuje transport produktów za darmo. Podobnie wygląda sytuacja w przypadku sprzętu elektronicznego. Na uwagę zasługuje rosnące zainteresowanie Polaków zagranicznym towarem. Coraz odważniej zamawiamy przedmioty z anglojęzycznych portali, takich jak eBay. Prawdziwym przełomem są zakupy w azjatyckich sklepach online. Jeszcze kilka lat temu przesyłka z Korei czy Japonii była czymś niezwykłym. Dzisiaj nikogo już nie dziwi egzotyczny adres nadawcy.