Z czego składa się sklep internetowy?

Dobrze napisana strona www powinna przynosić same zyski. W przypadku sklepów witryna musi być nie tylko ładna, ale i praktyczna. Nawet bardzo estetyczny portal nie zachęci do robienia zakupów, jeżeli jego funkcje będą zbyt skomplikowane. Człowiek z natury dość szybko się nudzi. Dlatego zbyt długie poszukiwania wybranego przedmiotu kończą się opuszczeniem witryny… Oczywiście bez dokonania transakcji! Programiści specjalizujący się w ecommerce zachęcają do ograniczenia zawartości strony www. Do sprawnego funkcjonowania sklepu potrzebne są tylko cztery elementy. Najważniejsza jest strona główna. Powinna stanowić jak najatrakcyjniejszą wizytówkę sklepu! Zamieszczamy na niej podstawowe informacje na temat działalności firmy. W górnej części albo z boku witryny trzeba umieścić podział produktów na kategorie. Taki panel jest kolejnym, bardzo ważnym elementem strony. Kategorie mogą się wyświetlać cały czas. Informacje o podkategoriach powinny się zwijać. W ten sposób unikniemy bałaganu oraz przesycenia informacjami. Panel musi zawierać hiperłącza, które szybko przeniosą klienta do wybranej grupy produktów. Trzecim elementem witryny jest koszyk. To najważniejsza aplikacja w całym ecommerce! Umożliwia wybieranie produktów oraz składnie zamówień. Przed wysłaniem zgłoszenia klient musi wypełnić odpowiedni formularz. Dlatego z koszykiem zawsze związany jest dodatkowy plik. Jego uzupełnienie warunkuje przyjęcie całego zamówienia. Bez dostępu do danych osobowych zrealizowanie wysyłki byłoby niemożliwe.